Lilypie Pregnancy tickers

Followers

Saturday, September 4, 2010

my 2nd solid food

untuk permulaan homemade food yang diberikan pada raziq..saya telah blend carrot..pure carrot untuk raziq..for the beginning raziq refuse untukl mkan..tapi ape yang penting sekiranmya permulaan perkenalan solid food pada anak..kita as a parent kena banyak bersabar
..yelah antara gelagat yang akan dihadapi semasa first2 nak bagi baby makan solid food :
  • dia refuse bukak mulut dan main2..
  • tangan dia sibuk je nak mencapai bowl makanan dia..:)
  • nak mencapai sudu
  • masukkan tangan dalam mulut..
  • kuantiti yang dimakan sangat lah sedikit---------> AKAN TETAPI jangan paksa dia makan kalau dia tak nak..
untuk second time saya telah baiki receipe ----> thanks to mama nawal saya guna receipe dia iaitu carrot+nasi+kurma..nanti receipe saya postkan esok..hari ni tak sempat sbb petang kang kami wat majlis berbuka puasa untuk orang kampung belah husband since belah family saya kami just wat majlis berbuka kalangan family je..every year aktiviti yang wajib suami dan saya buat di bulan puasa.:)

ermm berbalik kepada 2nd solid food raziq..ALHAMDULILLAH raziq cam suka..mula2 bagi satu sudu besar..semalam 2 sudu besar 2x makan satu pagi satu petang.. not more than 2x times per day ye sayang..

No comments:

Post a Comment