Lilypie Pregnancy tickers

Followers

Monday, July 4, 2011

pengalaman baru yang menyeronokkan dan membimbangkan

heheh title cam baik je..heheh sebanarnya saya nk citer tentang penglaman travel ke kl bersama raziq sahaja since abah dia takleh cuti so ambil keputusan membawa bersama..yelah taknak la tinggal dia sorang2 dh selalu kena tinggal gi kerja sampai raziq lebih bnyak masa ngan pengasuh dari saya..alkisahnya saya terpaksa settlekan satu urusan rasmi kat kl..so saya ambil keputusan nk bawa raziq bersama walaupun rami yang membantah heheh degil

so petang rabu tu 29 jun saya ngan raziq naik keretapi abah hantar kami kat stesen..hehehe saya dh berdebar ni yelah perjalan yang agak lama dan ini merupakan pengalamn pertama kami bersama..adesss naik je dalam keretapi raziq nangis bb abah tak ikut adus dh mula cuak ni..mula2 cam ok bila keretapi gerak dia pun dh mula tak nak duk atas katil nk jalan2 dalam gerabak ades mana leh dh katilkami sebelah ngan pintu utama ades cuak lagi mula nk nangis ni..eheheh ummi nya agak manja..pom..pom..pom..

dengan keadaan yang panas aircond tak berapa nk ada ades lagi la mengamuk anak laki saya adess..tambah cuak + tension meluap2 dalam diri saya...so tidurkan dia..mula2 dia nk bangun..saya bngunkan berdiri sehingga ke next station..pastu ada dak kali kat sebelah amik pujuk raziq tgk laptop tgk movie..pun tak nak gak ades dh cuak saya ni..so bawak dia kat pintu..ngamuk gak sbb nkturun ajaln2 ya allah berikan la kekuatan..samapi je setesen kuala krai saya mengambil keputusan drastik untuk tidurkan dia ..ni sitausi genting..dia nk bangun saya tidurkan dia makin kuat la dia nangis..dia nk bangun saya tidurkan dia..lepas saya kipaskan dia matanya dh mula kuyu..saya kipaskan lagi dengan bantal...dia bangun lagi saya tidurkan lagi sampai la dia dh tak larat + mata dh kyu..sampai je stesen gua musang dia dh lelap ..bunyi agak kejam tapi saya terpaksa tak sanggup dgr dia nangis..petang tu saya pun turut nangis cuak beb tak tahu nk wat ape..ehhehe nyesal mmg nyesal sbb tak dgr kata org tua n hubby..so spanjang mlm tk de masalah nagis2 sekajp tu biasa la..dia leh tidur walaupun train bising yang tahap gaban ades...kul 5 pagi dh bangun masa tu ttrain ngah berhenti kat gemas so sempat la bawa dia gi beli air mineral kat kantin..air dh habis..pastu ngamuk balik saya tidurkan balik seb baik la tidur samapi la kul7 pagi alhamdulilllah....so kul 8 lebih kami dh sampai kat kajang..cik ngoh dtg amik...

so khamis,jumaat,sabtu kami jalan2 area kajang n bangi sahaja since cik ngoh busy keter nk guna tapi takpelah..janji bnyak masa terluang bersama raziq dn saya perasan dia lebih rapat ngan saya sejak kami beructi bersama ..kalo sebelum ni abah vs ummi abah is the winner la..heheheh..

haaa ni b=citer nk balik plak kami naik flight air asia..hahaha this is the first time ummi naik flight umur dh 29 baru leh naik flight..xpelah bersyukur heheheh ada pelunag nk naik flight...adesss ni pun satu pengalamn yang menakutkan, gembira mendebarkan pun ada..hahhaha..sampai je kat lcct..ummi dh cuak tak thu nk gi kemat mana..hahaha tnya kat kaunter pertanyaan..so diaorg ckp kena check in barang adus..dia tulis situ passenger only saya ingat bila masuk situ dh takleh kuar yelah baru kul 9.45pg flight kul 11 pgi hahaha cuak la cik ngoh gi konpem la leh kuar..masa letak beg kat laluan check security agaknya guard tu nampak muka ummi mmg pucat giler kut..dia gelak je nk gi mana ni? ummi jawaba nk gi kb oo ..tnya dia bila masuk sini saya t=dh takleh kuar ke? saya fisrt time ni hahaha dia gelask taklah lepas check in kuar la dpn sana ..sbb balai berlepas sebelah sana hahahahah bikin malu la beb...so bila gi kat baggage ummi rasa cam mmg kampung giler..plu cuak kn so dia check in sekali dia bagi ummi hot seat walaweee rezeki raziq hehehehe.... so masa 10,.20 ummi dh nk masuk tkt tetringal la sbb tak tahu kan..so bye2 cik ngoh lain kali kami dtg lagi..so biila masuk ummi kuarkan sumer brg hp,camera..guard tu ckp tak yah kuarkan la scan handbeg heheheh malu wei....lantak la..bila dh sesi cheking mengchecking ni habis cuak dlm flight plak..tkt raziq nangis tapi sebenarnya tu waktu dia tidur tu..mintak2 la naik nanti tidur..actually saya tak tahu seat 4d tu adalah hot seat tak logik sbb sy tak bokking hot seat..so bila kat atas saya pergi samapi belakang pastu tunjuk kat org tu rupanya kat depan yeahh exactly hot seat dan alhamdulillah dua seat kat tepi takde org alhamdulillah..bila flight start reverse raziq official tidur heheheh alhamdulillah sobermula la perjalanan balik ke kb ngan flight..hehehehhehe

itu la pengalaman 4 hari 3 malam bersama MY SWEET SHUGGA LITTLE PRECIOUS
raziq..muahhhhhhh i luv u

No comments:

Post a Comment