Lilypie Pregnancy tickers

Followers

Monday, April 12, 2010

38 weeks

minggu ni dh masuk 38 minggu..still lagi sakit perut.tp sakit main2..huhuhu husband mcm seolah2 kan salahkan saya suka merungut..saya BUKAN merungut..tp saya risau keadaan baby..sy sakit tapi takde lagi tanda2 nk bersalin..ermmm ntahlah susah nk luahkan ape yang saya rasa sekrang..:( this week tak scan pun..just wat ctg alhamdulillah sumer ok...

jadi secara tepatnya berat baby dalam perut ummi in this week, tak leh nk tahu..suppose 3.2 kg..tapi semalam timbang berat badan..berat badan sy naik 2kg..sy anggarkan itu berat baby yang naik :)..

dr pesan kalo dh turun air ataupun perut mengeras dalam masa yang regular, pergerakan baby dh slow..so saya kena pergi ke hospital..ermmm saya akan menantikan saat itu dengan sabar...setiap kali sakit perut skrang saya akan berzikir :

“ Tiada Tuhan yang disembah melainkan Engkau ( Allah ), maha Suci Engkau Ya Allah, sesungguhnya aku termasuk di kalangan orang-orang yang zalim.

dan ade ternyata dalam buku panduan bersalin selepas berzikir, ikuti dengan membaca surah Al-Kursi.

kemudian :
“ Bahawasanya Tuhanku, ialah Allah yang telah menjadikan langit dan bumi dan yang diantara keduanya di dalam enam hari kemudian Dia bersemayam atas Arasy. Dia memasukkan malam ke dalam sarang yang mencarinya dengan cepat.
Matahari, bulan dan bintang semuanya ditundukkan dengan perintah-Nya. Ketahui olehmu, Allah yang mempunyai pencipta dan suruhan. Maha Mulia Allah Tuhan semesta alam.

seterusnya perbanyakkan baca tasbih :
Maha Suci Allah
Aku Pohon Ampun Kepada Allah



menurut dalam babycenter :

Can you tell if you're carrying a boy or a girl? One hint may come from the size of your baby - boys tend to be slightly heavier than girls. Babies at week 39 weigh about 6.8 to 7 pounds/ 3 to 3.2 kilograms and continue to build the fat stores that will help regulate body temperature after birth. Your little one's organ systems are fully developed and in place, but the lungs will be last to reach maturity. (Even after your baby is born, it may take a few hours before she establishes a normal breathing pattern.)

Wondering what colour your baby's eyes will be? Most African and Asian babies usually have dark grey or brown eyes at birth - their dark eyes becoming a true brown or black after the first six months or year. Multiracial children often turn out to have the most beautiful coloured eyes. Most Caucasian babies are born with dark blue eyes and their true eye colour - be it brown, green or blue - may not reveal itself for weeks or months. The colour of your baby's eyes in the first minutes after birth won't last - exposure to light changes a baby's initial eye colour.




No comments:

Post a Comment