Lilypie Pregnancy tickers

Followers

Thursday, April 8, 2010

penantian ummi

sekarang since last week ..bnyak kali dh contraction..tapi baby still tak keluar...saya menantikan dengan penuh kesabaran...setiap pagi bangun je dari tidur..sambil gosok perut..adik --->tak tahu nk panggil nama ape sbb dh confuse gurl ke boy.:)...adik cepat2 la kelaur..jgn main2 lagi ummi dh tak sabar sayang...adik satu rezeki yang paling besar ummi dpt...selalunya mlm saya akan mengalami contraction lebih dari siang..kalo siang bila dtg kerja time nk jalan tu kena pegang bahagian bawah perut..huhuh..

tapi bila ade kat umah bila tidur jer..si dian dlm perut selalu mengeras..hehehe..suka..:) ya allah lindungi kami berdua..saya tak rasa berdebar nk melahirkan dia..tp sy lebih risau tentang kesihatan dia..bila dgr org sekeliling bercerita, jahit la push la, gunting la..sy tak risau pape lagi...tp bila dgr citer yang bersalin..lepas tu ade komplikasi pade anak2..sy terus jadi risau..n berdebar..nauzubillah..sy cuba elakkan dgr citer2 sebegitu tapi citer2 tu dtg gak menghinggap ke telinga saya..nauzubillah jauhkan dari saya..huhuhu

pengalaman hitam saya menjadi saya takut..walaupun masa tu mengandung 2 bulan tapi sy takut sehingga la sy selamat mengandung kali ni..walaupun dh 9 bulan selagi tak deliver hati saya berdebar2..saya tak sabar2 nk jadi ummi :)...

disebabkan pengalaman keguguran sy pada kandungan 2 bulan ..sy telah berkongsi pengalaman saya..dengan rakan2 seopis dan yang sebasib ngan saya..bukan ape sy cuab sedaya upaya ingin selamatkan kandungan mereka sumer..sy tak mau diaorg rasa apa yang sy rasa..alhamdulillah setakat ni takde pape..kawan2 tolong lah doakan saya selamat deliver kali ni..sy dh tak sabar..:)

bangun pagi2 cek je takut air ketuban pecah..heheh so excited..tapi takde setaip kali contraction ingatkan dh nk bersalin tapi tak..heheheheh...itulah satu penantian yang cukup berharga untuk seorang yang baru ingin bergelar ibu..:)doakan saya

No comments:

Post a Comment